Læsevejleder

Skolens læsevejleder tilbyder sparring og vejledning i forhold til elevernes skriftsproglige udvikling i alle fag i tæt samarbejde med klassens team og ressourcelærere. Læsevejlederen vejleder i brugen af læse- og skriveteknologier (LTS), fx. i brugen af CD-ord og Intowords. Læsevejlederen inspirerer og vejleder i forhold til elever med både særlige udfordringer og særlige dygtige elever. Læsevejlederen giver sparring i forhold til tilrettelæggelse, gennemførelse og evaluering af læse- og stavetests i tæt samarbejde med dansklærere og ledelsen. Læsevejlederen har mulighed for at rådgive forælder i forhold til konkrete tiltag i hjemmet, der stimulere og understøtter deres barns skriftsproglige udvikling. Læsevejlederen fungerer som bindeled mellem UU-vejleder og ungdomsuddannelse hos elever, som har skriftsproglige vanskeligheder.

Skolen har midlertidig ingen læsevejleder ved spørgsmål kontaktes skolens kontor på 73768832.